Betala med Betsson-kortet
Är det månne en liten ny trend som håller på att segla upp till ytan? Vi har det senaste året sett mycket hända i spelbranschen, just när det gäller konto och betalningar. Registrering med Bank-ID, snabbare utbetalningar och nya sätt att göra insättningar – t.ex. Klarna och Swish. Och nu kommer Betsson med ännu en nyhet.
Säj hej till Betsson Mastercard
I samarbete med Mastercard släpper nu Betsson ett kundkort – Betsson Mastercard. Idén bakom det hela är att det ska bli enklare för deras kunder att plocka ut de vinster man spelat ihop. Kortet är förbetalt och kommer att vara kopplat till kundernas spelkonto. Från Betssons håll är man noga med att poängtera att det inte handlar om ett kreditkort, utan att man ska kunna handla för sina spelpengar överallt där Mastercard accepteras.
För att få tillgång till Betsson Mastercard ska man anmäla sitt intresse. Det kräver att man registrerar ett konto hos Betsson, och när man anmält sig är det bara att vänta och hoppas på att man blir en av de 500 som får möjlighet att, i nästa steg, ansöka om kortet.
Vill erbjuda kunder något mer
Jonathan Haeggstam, som är Betssons Sverigechef, säger att man genom att erbjuda ett betalkort vill ge sina kunder något extra.
”Vidare vill vi som spelbolag ständigt utveckla vår produkt och kundupplevelse, både vad gäller vårt sport-erbjudande – men också kundservice och betallösningar. För de flesta etablerade spelbolag är det primära i kundupplevelsen inte att man så snabbt som möjligt kan spela utan att skapa ett konto, utan att man spelar hos ett bolag som kan erbjuda en bra helhetsupplevelse och unika förmåner”, säger han till Dagens Media
Några av fördelarna:
- Kortet är direkt kopplat till ditt spelkonto – direkta överföringar till och från kortet
- Betala på mer än 30 miljoner platser i världen
- Saldot finns tillgängligt på ditt Betsson-konto
- Fler fördelar planeras
Istället för att tävla om snabba uttag
Haeggstam menar också att man punkterar debatten om vem som har snabbast uttag. Han tycker att det är ett överdrivet fokus i reklamen – på hur snabbt man kan börja spela eller hur många minuter det tar att få in pengarna på sitt konto. Istället vill han fokusera på att erbjuda en bra helhetsupplevelse och unika förmåner till spelarna.
Jonathan igen: ”Det här är främst ett kundkort i vilket vi värnar om våra kunder, utifrån att lyssna på vad kunderna efterfrågar och för att erbjuda bästa möjliga service till dem. Det finns inga aggressiva eller överdrivna budskap om när vinsten är inne etcetera. Här är servicen, med uttagen i fokus initialt, innan vi utvecklar produkten och servicen vidare. Framför allt kopplat till förmåner när man använder kortet”.
Nytt år, ny konkurrens
Nya spellagen började gälla den 1 januari i år. Och många antog att konkurrensen skulle minska en aning då många spelbolag valt att inte ansöka om svensk licens. Men nu står dessa personer i skamvrån med långa näsor – det är inte lättare att skaffa nya kunder, eller behålla de gamla, än vad det var förut. De må ha fått tillgång till ett större utbud, men å andra sidan har jättarna Svenska Spel och ATG fått tillträde till casinomarknaden.
Mot denna bakgrund är det nödvändigt för spelbolagen att hitta på nya saker som attraherar kunderna. Betsson-kortet är smart, såtillvida att du är bunden till ditt spelkonto på Betsson.
NYFIKEN? KIKA HOS BETSSON