
Svensk Elitfotboll skriver avtal med Kindred

Endast nya spelare | www.stodlinjen.se
18+stodlinjen.se, spelpaus.se.
Läs fullständiga regler och villkor här år, spela ansvarsfullt,
Sponsoravtalet löper från den 1 januari år 2020 och i sex år framöver, med möjlighet att förlänga det i ytterligare sex år. Totalt innebär detta en investering på 1,8 miljarder kronor – en av de största investeringarna i svensk idrott någonsin.
Partnerskapet kommer att ha tre huvudsakliga fokus-områden:
- Att verka för en utveckling av svensk elitfotboll
- Att göra det möjligt för svensk fotboll att bidra till samhället genom att stärka klubbarnas ekonomi
- Att fortsätta kampen mot uppgjorda matcher, s.k. match fixing, genom ett förstärkt partnerskap
Dersim Sylwan, General Manager för Kindred Group i Sverige, säger: ”Vi är oerhört stolta över detta historiska avtal med Svensk Elitfotboll. Överenskommelsen innehåller ett långvarigt engagemang i svensk sport, en möjlighet vi har kämpat för de senaste 20 åren. Vi är mycket glada att kunna tillkännage detta partnerskap, och vi ser fram emot att kunna bidra till den svenska fotbollens utveckling”.
Sylwan tror vidare att den nya spellicensen som är på gång kommer att ha en positiv effekt för klubbarna, och såklart även för idrottarna själva. Det nya avtalet mellan Unibet och SEF kommer att generera en betydligt högre inkomst jämfört med hur det ser ut idag.
Ett ekonomiskt uppsving för svensk fotboll
Det nya avtalet är värt upp till 150 miljoner kronor för svensk fotboll, en ökning med mer än 50% mot de tidigare dryga 90 miljoner som avtalet med Svenska Spel innebar.
- Huvudsponsoravtalet ger 100 miljoner kr som delas mellan Allsvenskan och Superettan
- 25 miljoner kr ska gå till utveckling av talanger
- 20 miljoner kr är tänkt att gå till olika klubbar, baserat på önskemål från Unibets kunder
- 5 miljoner kr öronmärks för turneringar ute i Europa
Kort om Kindred Group
Kindred Group är en av världens ledande operatörer inom gambling i Europa och Australien, med fler än 20 miljoner kunder. De driver för närvarande 11 olika varumärken, däribland Unibet, Maria Casino, Storspelare, Bingo.com och Roxy Palace